Zły wpływ reklamy

Ważne są kwestie ekologiczne, produkcja reklam pochłania olbrzymie ilości energii i chemikaliów, następnie reklamy są podświetlane co generuje kolejne zużycie energii elektrycznej.
Reklama zewnętrzna jest obiektem szerokiej krytyki. Krytykuje się umieszczanie nośników reklamowych w pobliżu dróg, ponieważ odwracają uwagę kierowców, co może doprowadzić do wypadku. Uważa się, że w zbyt wielkim stopniu zasłaniają zawłaszcza krajobraz czyniąc go szpetnym i chaotycznym, nierzadko zasłaniając widok na wartościową architekturę i zabytki. Sytuacja ta określana jest jako zanieczyszczenie wizualne. Przez swoją natarczywość wywołuje stres, który czasem przeradza się nawet w agresję. Szczególnie dokuczliwe są reklamy zasłaniające światło słoneczne i reklamy świetlne jak na przykład wideo-bilbordy utrudniające sen i wypoczynek. Podważana jest jej skuteczność, w natłoku tak wielu komunikatów trudno wyłowić jakikolwiek przekaz. Tak więc reklamy pomimo wielu korzyści marketingowych mają ogromny (zły) wpływ na kulturę i środowisko.

Comments are closed.