Zagrożenia płynące z reklamy

Wprowadzenie w błąd konsumenta, który najczęściej wierzy reklamie zbyt dokładnie z czego wynika masa nieporozumień. Wzbudzanie nadmiernych potrzeb konsumpcyjnych, gdy na przykład konsument zobaczy reklamę i spodoba mu się produkt na danej reklamie ale produkt rzeczywisty nie zgadza się z tym z reklamy. Promocja zachowań społecznych i zwyczajów negatywnie wpływających na jednostkę, która najczęściej dostaje takie reklamy, które są dla niej uciążliwe i niepotrzebne. Wyrabianie obojętności na przekaz społeczny, ponieważ człowiek, który naogląda się reklam to po pewnym czasie zaczyna uważać, że wszystko co mu się pokazuje jest kłamstwem i naciąganiem zwykłego człowieka na przykład na produkty które są felerne albo w ogóle mu nie potrzebne. Manipulacja odbiorcami przez użycie środków pozaracjonalnych, jak np. popęd seksualny, uzależnienie od papierosów i inne, gdyż oczywiście wiemy, że przestępstwem jest podsuwać komuś produkt, który jest szkodliwy, albo bardzo mocno uzależniający. To samo tyczy się też alkoholu.

Comments are closed.