Technika reklamy podprogowej

Reklama podprogowa to ciekawa odmiana reklamy stosowana, aby zakorzenić w konsumencie pewne bodźce i reakcje na dany produkt. Ma ona także na celu wykreowanie potrzeby zakupu danego produktu lub skorzystania z reklamowanej usługi. Działanie reklamy podprogowej opiera się na wysyłaniu niepostrzeżenie informacji do mózgu. Często nie wiemy nawet o tym, że jesteśmy poddani działaniu reklamy podprogowej, ale przekazywana nam informacja i tak zapisuje się w naszym mózgu kreując późniejsze potrzeby. Przekazywane bodźce wzrokowe lub słuchowe trwają tylko ułamki sekund, dlatego też nie mogą zostać w pełni zarejestrowane przez naszą świadomość. Jednak sugestia przekazywana nam przez te ułamki sekund zapisuje się w naszym mózgu i skłania do refleksji i podjęcia działań, jakie oczekują od nas reklamodawcy. Najczęściej stosuje się reklamę podprogową poprzez dołączenie do filmu lub innej reklamy pojedynczych klatek trwających bardzo krótko i posiadających ukrytą wiadomością podprogową wywołującą zamierzony efekt.

Comments are closed.