Reklama zewnętrzna, czyli outdoor

Outdoor to określenie wszystkich reklam, które znajdują się na zewnątrz, a nie w pomieszczeniach. Po polsku „outdoor” to „na zewnątrz”. Najczęściej reklamę taką umieszcza się na ogromnych wyświetlaczach lub billboardach umieszczonych przy często uczęszczanych ulicach i ośrodkach miejskich skupiających dużą liczbę osób w jednym miejscu, każdego dnia. Jest także umieszczana na różnych tablicach reklamowych, słupach ogłoszeniowych czy telebimach. Dodatkiem do reklamy zewnętrznej jest reklama ambientowa, która wykorzystuje różne ciekawe, trójwymiarowe formy do zwrócenia uwagi konsumentów. Reklama zewnętrzna jest nośnikiem tylko i wyłącznie treści reklamowej, w przeciwieństwie do mediów takich jak telewizja, radio czy prasa. Popularnym nośnikiem tego typu reklamy jest także reklama o nazwie citylight. Plakat montuje się na specjalnym panelu, który znajduje się za szybką i często jest podświetlony od tyłu, tak aby plakat w nocy był oświetlony. Najczęściej spotykane rozmiary tego plakatu to 120cm x 180cm.

Comments are closed.