Reklama odzwierciedleniem kultury.

Czy reklama faktycznie odzwierciedla kulturę i pokazuje trendy w świecie. Odpowiedź na to pytanie jest tylko jedna… tak. Reklama jest zjawiskiem powszechnym, otaczającym nas z każdej strony. Należy także pamiętać, że kampanie reklamowe są tworzone przez ludzi, tak więc są one odzwierciedleniem tego, co obecnie nas otacza. Jeśli przełączymy się na zagraniczne kanały dzięki reklamom możemy poznać, co w danej kulturze jest modne. Co tamtejszą społeczność interesuje, na co jest zapotrzebowanie. Sama budowa przekazu telewizyjnego może stać się odzwierciedleniem danej kultury. Oglądając zagraniczne reklamy widzimy w co dane osoby są ubrane, w jaki sposób się wypowiadają. Przede wszystkim w prosty sposób otrzymujemy informację, co interesuje tamtejszych ludzi. Reklama tak jak i inne dziedziny stale się rozwija. Dawniej stawiano na reklamę w gazecie, w radio. A obecnie głównym medium stała się telewizja i internet. Przyglądając się kampaniom reklamowym jesteśmy w stanie poznać obecne trendy poszczególnych kultur.

Comments are closed.