Marketing wirusowy – na czym polega?

Marketing wirusowy na pewno należy do stosunkowo nowych zjawisk w świecie reklamy. Przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę z najważniejszych wad i zalet tego typu rozwiązania. Polega ono na stworzeniu ciekawej, zabawnej lub interesującej treści, na przykład krótkiego filmu, który wzbudzi duże zainteresowanie i będzie rozpowszechniany przez użytkowników internetu. Taki materiał powinien być w jakiś sposób, niekoniecznie bezpośrednio, związany z firmą lub marką. Zaletą tego typu działań jest fakt, że bez dużych nakładów finansowych można dotrzeć do bardzo wielu osób i zaistnieć w świadomości ludzi przynajmniej na kilka chwil. Wada polega głównie na tym, że często bardzo trudno jest przewidzieć jaka treść przypadnie do gustu odbiorcom i będzie przez nich upowszechniana. Niestety gusty użytkowników internetu nie są zawsze łatwe do przewidzenia, dlatego trzeba liczyć się z tym, że nie każda kampania reklamowa oparta na marketingu wirusowym przeniesie dobre efekty przy niedużych nakładach.

Comments are closed.