Lokowanie produktu jako jedna z form reklamy

Product placement, czyli lokowanie produktu to jedna z form reklamy i marketingu, która służy promowaniu produktów czy też usług. Polega ona na przedstawieniu produktu w audycji tak, aby stanowił on integralną część tej audycji w zamian za wynagrodzenie i nieodpłatne przekazanie reklamowanego produktu do użytku reklamodawcy. Ten rodzaj reklamy jest możliwy tylko w serialach, filmach, audycjach sportowych i rozrywkowych. Jest zabroniony w audycjach i programach dla dzieci. Prezentowanie produktu musi być nienachlane, ale równocześnie oddziałujące na podświadomość odbiorcy. Nie może to jednak być oczywiste działanie reklamowe. W serialach często można spotkać się z lokowaniem na przykład soku, który piją bohaterowie, czy też używanie kosmetyków reklamowanej firmy. Można spotkać się nawet z kupowaniem przez bohaterów pierścionków zaręczynowych czy innej biżuterii z konkretnej firmy. W ten sposób wywołuje się w odbiorcy chęć zakupienia tych samych produktów, ponieważ posiadają je ulubieni bohaterzy z serialu.

Comments are closed.