Kolejne etapy działania reklamy

Oddziaływanie reklamy na odbiorcę ma cztery etapy. Pierwszym z nich jest tworzenie świadomości danego produktu lub marki w umysłach konsumentów. Zakorzenienie skojarzeń dotyczących firmy, produktu, marki w myślach odbiorców jest kluczowe i ma wpływ na późniejszy stosunek odbiorcy do danego podmiotu. Pozytywne skojarzenia odnośnie danej marki na pewno zwiększą sprzedać proponowanego przez nią produktu. Kolejnym etapem jest wzbudzenie zainteresowania. Zainteresowanie odbiorcy wzbudza się poprzez emisję ciekawych i interesujących reklam. Dzięki nim konsument dowiaduje się więcej o danym produkcie, co wzbudza jego zainteresowanie. Kolejny etap to wzbudzenie pożądania oferty. Ostatnim etapem jest wywołanie reakcji jaką zamierzała wywołać dana marka. Najczęściej tą reakcją jest po prostu zakup danego produktu czy usługi, co było głównym celem firmy. Po zapoznaniu się konsumenta z ofertą i wykreowaniu potrzeby zakupu, klient przystępuje do zakupienia reklamowanego produktu lub usługi. Cel firmy zostaje spełniony.

Comments are closed.