Jak prowadzić kampanię reklamową?

Pierwszym podstawowym pytaniem zanim przystąpimy do stworzenia kampanii reklamowej jest "do kogo właściwie skierowany będzie nasz towar?" oraz musimy obmyślić motywy zakupu. Oczywiście gdy chcemy jakiś produkt sprzedać, to musimy skonkretyzować naszą grupę odbiorców. Docelowych konsumentów musimy klasyfikować na kilka różnych sposobów w wielu kryteriach i wielu kombinacjach. W klasyfikacji konsumentów ważne jest ich położenie geograficzne, demografia oraz ich ogólne zachowania i potrzeby. Oczywiście musimy przemyśleć do klientów z jakimi dochodami, wiekiem i preferencjami osobistymi chcemy stworzyć reklamę. Każda kategoria wiekowa konsumentów będzie wymagała innego sposobu reklamowania danego przedmiotu. Kolejnym ważnym czynnikiem są motywy zakupu, czyli motywy, którymi konsumenci się kierują podczas zakupu towarów. Podczas tworzenia kampanii ważne są decyzje tak zwane 5M. Co to właściwie jest 5M? Są to cele, fundusze, informacje, media oraz sposób mierzenia rezultatów reklamy. Ważne żeby trafić w psychikę klienta.

Comments are closed.