Czym jest reklama

Głównym celem reklamy jest poinformowanie o danym produkcie. Przedstawia się go w pozytywny sposób, tak, aby skłonić konsumenta do zakupu danej rzeczy, bądź usługi. Tak więc informacja ta poparta jest taktyką perswazyjną. Reklamować można także daną markę lub ideę. Reklama nie zawsze jest rzetelna. Czasami braku w niej prawdziwej informacji. Nie przedstawia się żadnych wad produktu, ale same pozytywy. Przez to jej obraz staje się zakłamany. Wszystko po to, aby jak najwięcej ludzi skusiło się na zakup produktu. Często reklama kreuje fałszywe potrzeby. Aktorzy występujący w reklamie starają się wmówić odbiorcy, że produkt, który reklamują jest im niezbędny do życia, całkowicie je odmieni i uczyni lepszym. Aby zyskać większą popularność danej reklamy stosuje się w niej techniki ukazywania skandalu, lub treści szokujących. Reklama taka zawsze przyciąga dużą publiczność i zapisuje się w pamięci konsumentów na długi czas. Reklama tego typu poprzez wywołanie szoku i kontrowersji nie daje o sobie zapomnieć.

Comments are closed.