Atencja- filar dobrej reklamy

image Utrzymanie uwagi odbiorcy w czasie oglądania reklam nie jest wcale prostym zadaniem. Szereg ludzi zajmujących się marketingiem zadaje sobie pytania na temat skutecznego przyciągania uwagi klientów. Czasami atencja nie wystarczy i konieczne staje się dłuższe utrzymanie uwagi widza w celu przekazania mu określonej informacji handlowej. Specjaliści z branży sięgają po różne środki. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest oczywiście korzystanie z kontrowersyjnych treści, które mają zaostrzyć siłę przekazu. Są to z reguły informacje, które wpływają bardzo silnie na stan emocjonalny odbiorców pewnych określonych treści. Jest to bardzo istotne z wielu względów- emocjonalny kontekst pozwala na dłuższe utrzymanie komunikatu w pamięci, co w przypadku wyboru określonych produktów naprawdę może mieć znaczenie. Nie są to jednak jedyne implikacje korzystania z kontrowersyjnych kampanii reklamowych. Jednym z podstawowych problemów jest oczywiście problem nieprzewidywalności- poszczególne kampanie reklamowe mogą mieć różny, często niezamierzony skutek.

Comments are closed.