Aromamarketing, czyli reklama zapachowa

Marketing zapachowy to stosunkowo nowa forma reklamy, która jednak zyskuje popularność ze względu na efektywność tej reklamy. Reklama zapachowa ma na celu zaangażowanie bodźca węchu konsumenta, tak aby kojarzył daną firmę lub produkt z odpowiednim zapachem. Przyjemne zapachy wpływają pozytywnie na zaangażowanie konsumentów w relacjach z marką. Badania potwierdziły, że klient częściej wraca do firmy, w której spotyka się z przyjemnymi zapachami wypełniającymi wnętrze. Jest to nietypowa forma reklamy, dlatego też zwraca ona uwagę klientów. Specjaliści od marketingu zapachowego są w stanie wykreować logo firmy za pomocą zapachu. Zapach ten będzie kojarzy przez konsumentów w ten sam sposób co logo wizualne czy dźwiękowe. Podczas reklamy produktu powinno się zaangażować jak najwięcej zmysłów odbiorcy, aby przekaz został jak najlepiej zapamiętany, dlatego tak korzystne jest wpływanie na zmysł węchu obok wpływania na zmysł wzroku, słuchu i dotyku. Aromamarketing jest skuteczną reklamą produktu.

Comments are closed.